ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 4
w Białymstoku
Główna ERASMUS+ SZKOLENIA i KURSY
Dziś jest 17.10.2017
SZKOLENIA i KURSY

5.10.2015 – 9.10.2015

1. Fluency & English Language Development for Teachers , Executive Training Institute, St Julians, Malta,

Informacje dotyczące kursu, wrażenia oraz zdjęcia z wyjazdu z wyjazdu  http://www.pg15.bialystok.pl/707-szkola-otwarta-na-zmiany

Udział w kursie był między innymi inspiracją do:

  • Szkolnej Akcji Wspólnego Czytania popularyzującej twórczość pisarzy angielskich: Agaty Christie, K. Dickensa, W Szekspira,
  • udziału w polskiej edycji programu GET CAUGHT READING - PRZYŁAPANI NA CZYTANIU
  • Opracowania konspektów lekcji języka polskiego dotyczących frazeologii w językach (polskim i angielskim),
  • promowania innowacyjnych metod nauczania – artykuł pt.:„Po co poloniście angielski, czyli o rozwijaniu nauczycielskich pasji i innowacjach w nauczaniu”
  • zawiązania europejskiej grupy nauczycieli i rozpoczęcia pracy nad nowym projektem szkół koordynowanym przez PG 15 w Białymstoku.

2. 1.02.2016-12.02.2016

Methoden und Sprache, Sprachschule Horizonte w Regensburgu (Niemcy)

Informacje dotyczące kursu, zdjęcia z wyjazdu można znależć pod adresem http://pg15.bialystok.pl/844-szkola-kreatywna-lekcje-niemieckiego-inaczej

Udział w kursie stanowił motywację do:

  • aktywności na platformie e- twinningu
  • opracowania konspektu lekcji języka niemieckiego z zastosowaniem gier i zabaw
  • promowania poznanych na szkoleniu metod aktywizujących między innymi poprzez zawiązanie internetowej europejskiej grupy nauczycieli.

3, 4.Web Platforms for the Classroom, EUROPASS Teacher Training Centre, Florencja, Włochy

23.05.2016 – 28.05.2016

Udział w kursie był między innymi inspiracją do:

  • stworzenia bazy materiałów edukacyjnych na dysku Google Drive (przechowywanie konspektów, testów, udostępniania zainteresowanym nauczycielom)
  • tworzenia , przeprowadzania i analizowania quizów /testów z wykorzystaniem formularzy Google
  • używania Picasa Web Albums i aplikacji Zdjęcia Google do katalogowania zdjęć używanych podczas zajęć kulturowych
  • pracy na platformach edukacyjnych Kahoot, Studystack, Edmodo
  • udziału w konkursach i akcjach łączących naukę języka obcego z zastosowaniem nowych technologii

5, 6. Job shadowing, Instituto de Educación Secundaria Ramón Cid, Benicarló, Hiszpania

24.05.2016 – 30.05.2016

7.Social Media in the Classroom, EUROPASS Teacher Training Centre, Florencja, Włochy

20.06.2016-25.06.2016

Udział w kursie zainspirował mnie do:

  • prowadzenia zajęć edukacyjnych z wykorzystaniemtechnik multimedialnych oraz aplikacji takich jak Instagram oraz Youtube
  • używania aplikacji Pinterest i tworzenia tablic tematycznych i projektów
  • tworzenia kart pracy do nauczania i sprawdzania nowego materiału językowego, np.: słownictwa, gramatyki za pomocą różnego rodzaju narzędzi: grafik, prostych animacji
  • tworzenia różnego rodzaju interaktywnych zadań i ćwiczeń
  • zastosowania Facebooka i Twittera na potrzeby rozwijania umiejętności komunikacyjnych uczniów
  • przygotowywania ćwiczeń i zadań językowch z wykorzystaniem aplikacji online, które wprowadzają element zabawy do nauki

8. Pronunciation and Storytelling: Phonemes to Fluency ,Bell Educational Services Ltd, Cambridge, Zjednoczone Królestwo

4.07.2016 - 15.07.2016

Udział w kursie był motywacją do podjęcia następujących działań:

  • organizacji akcji: SZKOLNY FESTIWAL SZTUKI OPOWIADANIA pod hasłem: Miłość niejedno ma imię…
  • realizacji ze szkoła turecką projektu e-twinning polegającego między innymi na tworzeniu opowiadań detektywistycznych.
  • napisania artykułu pt.: Dlaczego warto rozwijać własną kreatywność,
  • opracowania i opublikowania konspektu lekcji: Słowotwórstwo to nie czarna magia! Poznajmy funkcje formantów słowotwórczych.

9. Storia dell'arte italiana - Roma Antica, Roma Medievale, Scuola Leonardo da Vinci, Rzym, Włochy

18.07.2016 – 29.07.2016

Udział w kursie stanowił motywację do:

  • stworzenia bazy materiałów dydaktycznych wspomagających realizację zagadnień z historii sztuki epoki antyku i średniowiecza, opracowania scenariuszy zajęć do w/w epok,
  • podjęcia starań o utworzenie klasy o profilu artystycznym
  • podniesienia kompetencji w zakresie języka obcego o pojęcia specjalistyczne z dziedziny historii sztuki
  • korzystania z publikacji obcojęzycznych
  • rozpoczęcia pracy nad nowymi wnioskami aplikacyjnymi: w akcji KA2, koordynowanym przez PG 15 w Białymstoku, w akcji KA1 Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej,
  • aktywności na platformie e- twinningu

10. Deutschlehrerkurs. Methodik, Didaktik und Kultur, Language Studies ActiLingua Academy, Wiedeń, Austria

1.08.2016-12.08.2016

Udział w kursie stanowił motywację do:

  • aktywności na platformie e- twinningu
  • opracowania konspektu lekcji języka niemieckiego z zastosowaniem elementów kulturoznawczych dotyczących Austrii
  • zorganizowania konkursu na plakat  Śladami Habsburgów w Wiedniu
  • promowania poznanych na szkoleniu metod aktywizujących 

11. Photography & Italian Language Course, Language Study Link Torre di Babele Srl, Rzym, Włochy

12.09.2016 – 2.09.2016

Udział w kursie był między innymi inspiracją do:

  • Przygotowania i wykonania wystawy fotograficznej - Rzym, "Wieczne miasto”,

eksponowanej w czasie konferencji programu Erasmus + 7.11.2016 oraz w szkole

  • Opracowania programu zajęć koła fotograficznego dla uczniów gimnazjum i nauczycieli obejmującego zagadnienia związane z:
  • nauką i doskonaleniem umiejętności korzystania z różnego rodzaju aparatów cyfrowych,
  • nauką i doskonaleniem umiejętności wykonywania zdjęć w studiu przy użyciu światła sztucznego i naturalnego
  • znaczeniem kompozycji w fotografii
  • Udział w kursie językowym stworzył możliwości nawiązania współpracy z nauczycielami z innych krajów i wymiany doświadczeń.

12,13. A Satisfying School Experience: Strategies and Skills for Teachers, EUROPASS Teacher Training Centre, Florencja, Włochy

03.10.2016-08.10.2016

Udział w kursie był między innymi motywacją do:

  • przeprowadzenia ewaluacji działu Normy Społeczne ze szkolnego Programu Wychowawczego
  • realizacjiprojektów edukacyjnych w kl. I, II, III, skoncentrowanych na zagadnieniach ze szkolnego Programu Wychowawczego
  • stworzenia bazy materiałów dotyczących m.in. dobrej komunikacji, aktywnego słuchania, zapobiegania wypaleniu zawodowemu, budowania zespołu: nauczyciele - uczniowie – rodzice – pracownicy niepedagogiczni
  • promowania poznanych na szkoleniu treści (zespoły przedmiotowe, wychowawcze, środowisko lokalne )

14. Active Art: Understanding and Enjoying Art in the Classroom and Beyond, EUROPASS Teacher Training Centre, Florencja, Włochy

10.10.2016 – 15.10.2016

Kurs ukończony przez panią Iwonę Lubińską przyczynił się do podniesienia kompetencji w zakresie nauczania języka polskiego (interpretacja dzieła sztuki), a także prowadzenia zajęć terapii pedagogicznej.

Wprowadzenie w tok lekcji elementów terapii przez sztukę urozmaica zajęcia, wycisza emocje, pomaga w koncentracji uwagi i kształtowaniu właściwych postaw uczniów wobec nauki.

 

 

15. Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention, EUROPASS Teacher Training Centre, Florencja, Włochy

10.10.2016 – 15.10.2016

16. Arte – Mosaico, Centro Italiano Firenze , Florencja, Włochy

3.10.2016 – 15.10.2016

Udział w kursie stanowił motywację do:

  • poznania w praktyce podstaw techniki układania mozaiki,
  • stworzenia bazy materiałów dydaktycznych wspomagających realizację zagadnień z dotyczących technik plastycznych,
  • rozpoczęcia pracy nad nowymi wnioskami aplikacyjnymi: w akcji KA2, koordynowanym przez PG 15 w Białymstoku, w akcji KA1 Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej,

17. Creative Methodology For Teachers of English as a Foreign Language, Language Link London ltd, Londyn, Zjednoczone Królestwo

3.10.2016 – 7.10.2016

Udział w kursie zainspirował mnie do:

  • wykorzystywania nowej metody nauczania języka angielskiego poprzez ruch takiej jak Dogme
  • stosowania metody bazującej na zadaniach ( Task-Based Learning)
  • przygotowania wystawy o Londynie
  • różnicowania wymagań oraz stosowania metod i technik identyfikacji i popraw​iania​błędów
  • korzystania z literatury fachowej
  • dzielenia się wiedzą i zorganizowania szkolenia dla nauczycieli 

18, 19. Modern Communicative Teaching Methods, Avalon School of English, Londyn, Zjednoczone Królestwo

9.01.2017 – 20.01.2017

Udział w kursie był między innymi inspiracją do:

  • przygotowania inscenizacji w języku angielskim
  • wykorzystywania technik  Avalon Quantum - nowoczesnej i dynamicznej metody nauczania angielskiego koncentrującej się na najważniejszej i najbardziej potrzebnej umiejętności językowej: mówieniu. 
  • wykorzystania poznanych metod aktywnych do nauczania języka obcego
  • wykorzystania technik "nauczania przyjaznego mózgowi"

 

20.Professional Development Course, Tefl in Spain, Malaga

08.05.2017 – 20.05.2017

Udział w kursie zainspirował mnie do:

  • podniesienia kompetencji w zakresie planowania prowadzonych przeze mnie zajęć lekcyjnych
  • rozwinięcia umiejętności organizacyjnych
  • promowania poznanych na szkoleniu ćwiczeń fonetycznych oraz ćwiczeń wymowy
  • dzielenia się wiedzą i zorganizowania szkolenia dla nauczycieli

   



Opublikowano: środa, 09, grudzień 2015 20:31
Kontakt
 
 
Zespół
Szkolno-Przedszkolny Nr 4
Porzeczkowa 11
15-815 Białystok

tel. (85) 653-08-60 (szkoła)

fax. (85) 653-08-61

mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Kalendarz
loader