ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 4
w Białymstoku
Dziś jest 17.10.2017

SCENARIUSZ LEKCJI Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO DO KLASY TRZECIEJ

TEMAT: MONARCHIA HABSBURGÓW IMPULSEM DO POZNANIA HISTORII AUSTRII

 

CELE:

  • Ucz. poznaje elementy historii Austrii
  • Ucz. zapoznaje się i utrwala wiedzę o znanych postaciach i zabytkach austriackich
  • Ucz. dokonuje analizy i syntezy zebranych wiadomości w postaci redagowania notatki

METODY: krzyżówka, prezentacja multimedialna, film

FORMY: plenum, praca indywidualna, praca parach

ŚRODKI: krzyżówka, prezentacja Power Point , filmik z Youtube

PRZEBIEG

  1. CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE- sprawdzenie obecności
  2. CZĘŚĆ WSTĘPNA-  wspólne rozwiązywanie krzyżówki- dwa hasła: Ö S T E R R E I C H i HABSURGER – jako nawiązanie do tematu lekcji

S C HÖ N B R U N N- pałac letni Habsburgów w Wiedniu

          S A L Z B U R G- miasto Mozarta

          T I R O L – tam się jodłuje

A L P E N   - góry w Austrii

MOZAR T – słynny austriacki kompozytor

   S T R A U S S – autor walców

   F R E U D – twórca psychoanalizy

       W I E N – stolica walców

G E S C H I C H T E   - historia po niemiecku

           H A B S B U R G E R- słynna monarchia austriacka

3. OSTATNIE HASŁO NAWIĄZANIEM DO TEMATU LEKCJI

4. PREZENTACJA MULTIMEDIALNA przygotowana przez jednego z uczniów o DYNASTII HABSBURGÓW

5. PODSUMOWANIE W POSTACI WYPISANIA NAJWAZNIEJSZYCH PUNKTOW Z HISTORII MONARCHII (praca w parach)

  • DATA POWSTANIA I PIERWSZY WŁADCA
  • CZAS TRWANIA MONARCHII
  • POWSTANIE AUSTRII
  • POWSTANIE MONARCHII AUSTRO-WĘGIERSKIEJ
  • WYBITNE POSTACIE HISTORYCZNE Z HISTORII MONARCHII

6. ZAPIS WIADOMOŚCI W POSTACI NOTATKI NA TABLICY

7. FILMIK NA YOU TUBIE O ŚLADACH HABSBURGÓW W WIEDNIU- omówienie filmiku .

8. PODSUMOWANIE LEKCJI, OCENA PRACY UCZNIÓW.

Der Deutschnterrichtsentwurf für die driitte Klase des Gymnasiums

 

Thema: Habsburgermonarchie als Impuls zum Kennenlernen der Österreichsgeschichte.

 

Ziele

  • Der Schüler lernt einige Elemente der Geschichte Österreichs
  • Der Schüler erweitert und hält das Wissen über bekannte Persönlichkeiten und österreichische Sehenswürdigkeiten fest
  • Der Schüler analisiert und synthetisiert das erlernende Material in Form einer Notiz

METHODEN: aktive, Film

SOZIALFORM: Plenum, Gruppenarbeit, Einzelarbeit

MATERIAL: Kreuzworträtsel, Power Pointpräsentation , Film von Youtube

ABLAUF

1. DIE ORGANISATORISCHE TÄTIGKEITEN

2. ANFANGSPHASE:   das Lösen der Wortkreuzrätsel- zwei Lösungen sind hier wichtig- Ö S T E R R E I C H und HABSURGER – als Ansatzpunkt zum Unterricht

S C HÖ N B R U N N- der Sommerpalast der Kaiserin in Wien

           S A L Z B U R G- Mozarts Stadt

           TI R O L – man jodelt da

A L P EN   -das Gebirge in Österreich und der Schweiz

MOZAR T – der weltbekannte österreichische Komponist

   S T R A U S S –der Walzerautor

     F R E U D –der weltberühmte Psychiater

       W IE N – die Walzerhauptstadt

G E S CH I C H T E   - historia auf Deutsch

           H A B S B U R G E R- bekannte europäische und österreichische Monarchie

  1. POWER POINT PRÄSENTATION über Habsburgerdynastie von einem Schüler extra für diese Stunde vorbereitet

     4. SCHRIFTLICHE ZUSAMMENSETZUNG DES UNTERRICHTS in Form der Stichpunkte (Arbeit in Gruppen)

  • Die Entstehung der Monarchie und der erste Herr
  • Die allerwichtigsten Daten aus der Österreicher Geschichte
  • Entstehung der Österreich- ungarischen Monarchie
  • Die berühmtesten Persönlichkeiten der Habsburger Monarchie

5.. Aufschreiben der Notis im Heft und an der Tafel

     6. FILM auf YOU TUBIE über die Habsburger Spuren in Wien- die Nachbesprechung des                   Filmes

     8. Benoten der Schülerarbeit



Opublikowano: wtorek, 05, styczeń 2016 20:39
Kontakt
 
 
Zespół
Szkolno-Przedszkolny Nr 4
Porzeczkowa 11
15-815 Białystok

tel. (85) 653-08-60 (szkoła)

fax. (85) 653-08-61

mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Kalendarz
loader